Håndtering av personopplysninger
NEAK behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg som kursdeltaker på våre kurs og konferanser.
Personopplysninger skal vi ivareta på en hensiktsmessig og god måte. Dette gjelder opplysninger som navn, adresse, epostadresse, telefonnummer og informasjon om aktuelt kurs. Vi benytter denne informasjonen kun i vårt kundeforhold til deg.
Ved bruk av digitale tjenester som vår e-læringsportal vil vi kun lagre opplysninger som er er nødvendig for å oppfylle formålet med tjenesten. Du godtar brukervilkårene ved første gangs pålogging. Vår e-læringsportal er teknisk GDPR-kompatibel. Persondata på e-læringsportalen slettes ett år etter fullført opplæring. Din karakter lagres etter dette i det studieadministrative systemet STUDD, og du kan logge på portalen i etterkant for å finne din karakter.
Kvalitet i alle ledd
Vi er sertifisert etter ISO 21001 — Ledelsessystemer for utdanningsorganisasjoner.
Behandling av persondata i studentportalen studd
Formålet med behandling av persondata i studd er todelt. Det første formålet er å ivareta dine rettigheter som søker, kursdeltaker eller ansatt. Det andre formålet er å sørge for at vi er i stand til å oppfylle rapporterings- og dokumentasjonskrav og andre plikter gitt av lovverket som gjelder for oss.
Eksempler på nødvendig behandling av persondata i studd er at vi kan:
- Behandle din søknad (med eller uten vedlegg) om opptak til kurs
- Utføre nødvendig studieadministrativt arbeid knyttet til dine kurs og deg som kursdeltaker
- Loggføre nødvendig aktivitet gjort av deg som kursdeltaker eller ansatt
- Dokumentere at du har fullført nødvendige arbeidskrav og dine eksamensresultater for å kunne skrive ut kompetansebevis.
Databehandlingen er nødvendig for å utøve, oppfylle og overholde bestemmelser for NEAK. I tillegg behandles persondata for at vi på best mulig måte skal kunne ivareta dine interesser som kursdeltaker.
Personvernerklæring
Det er alle former for informasjon som kan identifisere en person, som navn, e-post, telefonnummer og IP-adresse.
Vi henter inn personopplysninger om deg via kontaktskjema for å ha muligheten til å gi råd og informasjon om kurs. Vi henter inn personopplysninger ved påmelding for å sørge for at vi er i stand til å oppfylle rapporterings- og dokumentasjonskrav og andre plikter gitt av lovverket som gjelder for oss.
De opplysningene vi samler inn for påmelding til kurs, samles inn via studentportalen studd. Ved interesseskjema eller påmelding til konferanser og kortere kurs benyttes egne påmeldingsskjemaer. Medlemmer i Norsk takst vil kunne melde seg på via organisasjones egen portal.
Vi er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger og for at de personopplysninger vi behandler ikke misbrukes eller kommer på avveie. Vi selger aldri dine persondata videre til en tredjepart.
Vi oppbevarer ikke dine personopplysninger lenger enn det som er nødvendig for å oppfylle de formål de ble innhentet for. Dette betyr at vi kan beholde dine persondata i en lengre periode etter din siste interaksjon med oss, men opplysningene blir slettet når vi ikke lenger ser det nødvendig.
Du har rett på innsyn i de opplysningene vi har lagret om deg, hva de brukes til og hvor lenge de blir lagret. Du har også rett til å be om endring av dine opplysninger dersom de vi har lagret ikke er korrekte. Du har også rett til å kreve sletting av personopplysninger du mener er unødvendig. Du har også rett til å trekke tilbake ditt samtykke dersom du skulle ønske dette. Du har også rett til å klage til en tilsynsmyndighet.
Bruk av informasjonskapsler (cookies)
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler – for å hjelpe nettstedet å gi deg en bedre brukeropplevelse. Disse brukes til å beholde brukerpreferanser og gi anonymiserte sporingsdata til tredjepartsapplikasjoner som Google Analytics. Du kan velge å deaktivere de.
Har du spørsmål?
Rop ut!
Tilbakemeldinger fra deg trenger vi for å sikre forbedringer og standardiseringer.