Praktisk gjennomgang av IVIT tilstandsrapport
Er du en relativt ny bruker av takseringsverktøyet IVIT tilstandsrapport? På dette kurset får du oversikten over endringene som er gjort etter ny lovgivning. Du lærer om praktisk bruk av IVIT tilstandsrapport.
Hva lærer du på kurset?
Gjennomgang av tilstandsrapporten:
- Opprette nytt oppdrag i IVIT
- Opprette ny tilstandsrapport i IVIT
- Struktur på rapport
- Gjennomgang av konstruksjoner med særlig vekt på:
- Oppbygging og funksjonalitet med bruk av standardiserte/automatiske
- Drop-down menyer
- Sjekkpunkter
- Beskrivelse
- Avvik
- Tiltak
- Kostnadsestimat på tiltak
- TG
- Fraser
- Oppbygging og funksjonalitet med bruk av standardiserte/automatiske
- Tilvalg/bortvalg
- Markedsverdi i tilstandsrapporter
- Befarings-App
Bakgrunnskrav
- Deltakelse på kurs forutsetter at du har satt deg inn i IVIT generelt
Hvordan gjennomføres kurset?
Dette kurset gjennomføres som webinar. Du vil da følge undervisningen live på nett, og du vil kunne stille spørsmål til underviseren via tale eller chat. Du vil få tilsendt en lenke til webinaret på e-post i god tid før kursstart.
For å delta på et webinar trenger du en PC/Mac og en god internettforbindelse. Vi anbefaler å bruke hodetelefoner med mikrofon. Dette for å unngå å ta opp støy fra rommet du er i når du skal stille spørsmål. Du vil sikkert også unngå å forstyrre andre i hjemmet ditt eller på kontoret. Samme dag som webinaret arrangeres, vil du motta en e-post med instruksjoner du trenger for å logge deg på.
- gi deg informasjon om kursreglement ved påmelding.
- gi deg praktisk informasjon om kurset i forkant.
- gi deg informasjon dersom dine personopplysninger må deles med en tredjepart for gjennomføring av kurs (Gjelder noen samarbeidskurs som kurs i våtrom og naturskade).
- gi deg informasjon om eventuelle opptak som gjøres av et webinar.
- gi deg tilgang til kursmateriell i etterkant av gjennomført kurs
- utstede kursbevis til deg ved fullført kurs
Sertifiserte takstingeniører i Norsk takst får dekket kursavgift for fem fulle kursdager gjennom den årlige etterutdanningsavgiften.
Som sertifisert i Norsk takst kan du både bytte kurs og melde deg av fra din påloggingsside som medlem. Vær obs på at vi har avmeldingsfrister.
Dersom du ikke er sertifisert i Norsk takst kan du kan melde deg av kurset ved å sende en e-post til post@neak.no. Avmelding kan gjøres inntil 14 dager før kursstart. Ved avmelding pga. sykdom kan du få kursavgiften refundert mot fremlagt legeattest.
Fristen for påmelding gjennom nettsiden er gått ut. Ta kontakt med kursansvarlig.